La casita en Torreblanca :-) Här bor vi

Jag har fått frågan några gånger..; – Hur ser ert hus ut?
Det i Spanien alltså….:-)
Det är sååå svårt att fotografera för jag inte har rätt objektiv.
Det blir ”platta” bilder. Det är litet utrymme, det blir trångt.
Allt är inte med nedan, vi har 3 sovrum, kök, vardagsrum, 2 badrum (ett med badkar/dusch) och 1 gästtoalett. Vi har förråd under trappan ner till köket, vi har tvättrum.Annars brukar det vara vanligt med tvättmaskin i köket…hrm….

Huset är på 3 våningar, flickorna har vars en liten terass utanför sina rum/fönster. Överst bor vi(jag och mannen) och vi har en stor terass.
Utanför huset har vi ett ännu större terass där man skulle kunna få plats med matmöbler/utemöbler etc. Dit har vi inte kommit än…..i planeringen.
Och utanför köket/vardagsrummet har vi stort trädäck, trädgård, grillhörna och poolen. Med fantastisk utsikt!!

När vi köpte huset var det för semesterboende. Nu när vi bor här under längre period är det trångt…..Det kan vara jag som har för mycket prylar, men jag får inte plats. Vi får se om vi hittar något annat, annars får jag väl ta och städa och rensa…igen…och igen….
Ett utkast från huset kära vänner;

>

Det här inlägget postades i flytt, njutbart, Spanien, Spanien, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till La casita en Torreblanca :-) Här bor vi

  1. kenrot skriver:

    verkar ju som om ni får plats iallafall, jobbar ni där nere eller har ni bara härliga dagar i solen 🙂

    • tiajajja skriver:

      näää…jag får klaustrofobi:-)
      Jag säljer Herbalife o mannen pendlar till Sverige.
      Får se om jag hittar på ngt annat oxå här nere 🙂

  2. Sandra skriver:

    Hej! Vad fint ni ser ut att ha det! Spännande att bo i Spanien. Jag och min man bor sedan en tid tillbaka i södra Frankrike :). Underbart nu när det är höst och vinter snart!

  3. Helena skriver:

    Oj så vackert och vilket fint hus, ser jätteskönt ut, får en att längta till sommaren 🙂

  4. stoffisen skriver:

    Åh det ser så mysigt och fint ut! Jag skulle älska att ha en pool, och att ta ett morgondopp varje morgon. Vlket lyx!!
    kram
    Stoffe

    • tiajajja skriver:

      Åh jag är en riktig badkruka….det måste vara minst 28 grader för jag ska gå i :-))
      Så något morgondopp blir det då inte här inte:-) Kram J

  5. Linda skriver:

    Vad kul att du delade med dig lite bilder av ert hus! Ser jättefint ut!!
    Kram!

  6. Malinka skriver:

    Vad fint ni har det! Ser jättemysigt ut! Kram

  7. Anna skriver:

    Åh, vilket mysigt boende! Poolen och klimatet … ja, nog blev jag lite avis nu! 😉
    Jag och familjen var i Barcelona på höstlovet; det gav mersmak!

    Terrass stavas precis som du trodde: med två r och två s. Det är många som stavar fel till det! Kika gärna in på min annorlunda språkblogg: http://www.falkblick.se!

    Varje vecka lägger jag upp nya språkråd, ofta med humor och Youtubeklipp. Har även en blogg om 80-talet och en om New York.

  8. Ping: Och here we go again | Annorlunda Underbara

Kommentera

