Jag mår skit !

Har haft huvudvärk i en veckas tid, käkat huvudvärkstabletter när jag inte stått ut. Det har inte blivit mycket gjort.
Jag har ont så jag inte kan böja huvudet ( nej kära vänner och släktingar..det är inte hjärnhinneinflammation på gång), kan inte bocka huvudet åt sidorna, inte nedåt. Har ont fram i tänderna och det var ett tillfälle i veckan då det kändes som om jag hade ett trasigt lysrör i ögat…det bara blinkade…en lång stund.

Mannen har tidigare gått hos en duktig fysioterapeut, ska lägga ett mail till henne idag och hoppas på snabb tid.
Ska unna mig spa på fredag i 3 timmar, blir diverse behandlingar. Men främst fokus på musklerna i/runt axlarna och upp över hjässan.

Skulle städat huset idag men jag orkade bara 1 av 3 våningar. Resten får vara som det är; dammigt. Har även varit på flygplatsen och släppt av mannen som ska hem till Sverige och jobba några dagar.

Tjejerna är satta i arbete; städa sina egna rum.
Jag skulle hjälpa storatjejen med fysik, 40 sidor, men det får vara lite tills senare. Nu blir det ryggläge.

Skänker stora stora tankar till pappa idag, du skulle ju varit hos oss!
Det är inte bara idag som det är din dag, det är alla dagar.
Du lämnade oss för tidigt…Saknar dig så oerhört mycket !

Grattis alla pappor och var rädda om varandra!!!

Det här inlägget postades i sjuk och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Jag mår skit !

  1. stoffisen skriver:

    Bästa! Vad tråkigt att höra!
    Jag hoppas att du kryar på dig asap. Det är verkligen tråkigt att vara sjuk, men det är extremt många som är sjuka nu. Tyvärr..

    Kram
    Stoffe

    • tiajajja skriver:

      Tack, har saknat dig på bloggen:-) Det går nog över..ska bara få lite behandling för skitet.Jag är en expert på att samla knutor och sedan får jag dras med huvudvärk ett bra tag…tills jag tar tag i det…Har redan mailat och frågat om tid.
      Kram Jess

  2. Ia skriver:

    Snälla Yster!! Ta hand om dig!! Svårt att bara sitta här och läsa om det när jag helst vill vara hos dig och hjälpa dig:-(
    Pappa fick ett ljus från oss idag och farmor ett.. Ja hon fick vara med.. Hon är ju trots allt FARmor 🙂

    Saknar dig oerhört!! Speciellt en dag som denna😢..

    Aiiiloooooo!!!! 💗

    • tiajajja skriver:

      Men lillstrumpa, du e ju här ändå, i mitt hjärta. Hela tiden, varje dag.
      Fint att FARmor oxå fick ett litet ljus. Hade ju velat vara där med dig. Ailoooo bigtime ❤ ❤

  3. Annika skriver:

    Bihålsinflammation skulle jag tipsa på.
    Gå till doktorn och kolla

  4. Linda skriver:

    Aj aj, lät inget vidare det där…kanske ska beställa en läkar tid? Ta lite blodprover… Krya på dig!!!
    Beklagar din pappa…varm kram! ❤

  5. Malinka skriver:

    Hur går det med huvudvärken, är den borta? Min lilla loppa fick jätteont i huvudet för ett par veckor sedan och blev både ljus men främst ljudkänslig. Efter ett dygns helvete blev det lasarettet. Efter ryggmärgsprov blev hon inlagd, det visade sig att hon hade fått ett virus som satt sig på hjärnhinnan. Hon mår bra nu men vi fick rådet att blanda huvudvärksmediciner som korrelerar (eller hur det nu stavas) med varandra så i vårt fall blev det Panodil och Ipren. Kan vara bra att veta till nästa gång om det redan har gått över menar jag…. Tänker på dig!

    • tiajajja skriver:

      Usch , stackar lilla gumman. Kommer du ihåg min hjärnhinneinflammation? Jag är fortfarande ljus och ljudkänslig…och jag hade den år 2003…..Ryggmärgsprovet var hemskt…Tack för tipset, jag vet att man kan blanda men jag minns aldrig vilka sorter:)
      Har ff ont men det är bättre, det är säkert spänningshuvudvärk och någon inflammation i nacken. Ska till fysioterapeuten på fredag, hon reder säkert ut det. Krya på lillstumpan…hoppas hon slipper sviterna som jag fick. Stor kram !!

Kommentera

