Pizzasniglar / Pizzasnäckor. Recept till Linda <3

Här kommer då min variant av Nettes pizzasnurror.
Glöm inte oregano, för det gjorde jag. Och fick strö det ovanpå istället för inuti. Inte lika gott men det gick.

Basen är; pizzadeg, tomatsås(smaksatt om man vill), skinka (jag tog kalkon), churizo(det lade jag till själv) , riven ost och oregano.

Glöm inte oregano/pizzakrydda

Smeta ut tomatsåsen över pizzadegen. Strö sedan över kalkon/skinkan som du strimlat, likaså chorizon. Oregano och avsluta med den rivna osten.

Sedan kommer då det svåra…..man ska rulla ihop degen, med hjälp av pappert som ligger under och utan att röra degen vid fingrarna…..Och rulla från långsidan….Eftersom jag är vrålblond så rullade jag från kortsida mot kortsida och fick en tjock korv. Det blev inte så många pizzasnurror att skära ut….

Skär dem ca 1 centimeter tjocka, lägg på plåt med bakplåtspapper och platta försiktigt ut dem. Och grädda sedan i mitten av ugnen på cirka 200 grader i dryga 10 minuter.

Du får ut fler om du rullar degen på rätt håll…….


Sen är det bara att äta!

Ska nog prova att ta strimlad grillad kyckling med pesto och lite fetaost i nästa omgång rullar. Och kanske lite ruccola. Det enda som sätter stopp är din egen fantasi:-)))

Det här inlägget postades i mat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Pizzasniglar / Pizzasnäckor. Recept till Linda <3

  1. Ia skriver:

    Nu blev jag jättehungrig!! Jättebra mellis till barnen! 😘

    • tiajajja skriver:

      I know. Det var därför Nette visade mig och gjorde sådana, mellis till kidsen. Ska värma ett stycken nu och ta med till skolan. Ringer du sen? Puss. Ailoooo

  2. Åh tusen tack sötaste!!! Nu ska det bakas här!!!
    Stor kram ❤
    Linda

  3. Ping: Pizzasnäckor | Linda's Blogg

  4. Ping: Att vara bortskämd | Annorlunda Underbara

Kommentera

