Världens Viktigaste Bok

har jag importerat till lilltjejen från Sverige. (boken heter alltså så)
Den lär ut kunskap om puberteten, kroppen, sex, hångel etc på ett sätt som gör att den är uppdaterad och att barnen/ungdomarna kan ta åt sig fakta.
Lilltjejen tycker vissa saker är pinsamma , rodnar och nu ska dem ha detta ämnet i skolan, hon ville förbereda sig 🙂

Jag har bara fått småtitta på baksidan då lillan inte släpper den ifrån sig. Det står tydligen på flera ställen att; – prata med en vuxen. Fråga en vuxen. Och det är ju jättebra ( för de som har den möjligheten). Vi i denna familjen pratar om allt, inget är pinsamt.

Därför var det ju egentligen ingen chock när jag fick en sån här fråga;
– Vad är orgasm?

En klassiker; När Harry mötte Sally


(muttrade för mig själv…står det inte förklaringar i den där jäkla bra boken)…jag förklarade….förenklat…..bra så …..
Då kommer nästa fråga;
– Det är ju bara killar som kan få orgasm eller hur…..?
Då fick jag förklara igen , att det kan både tjejer/kvinnor och pojkar/män få. Sen drämmer hon till med de sista frågorna för dagen;
– Brukar du få orgasm? Har du fått många??
Jag sa att …det är liiite privat ….det är kanske inte något som man brukar gå omkring och prata om…..Väldigt bra bok den där. Känner att jag kommer att få gå igenom fler korsförhör innan den är slutläst.Puh!

Det här inlägget postades i fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Världens Viktigaste Bok

  1. Ulrika Eriksson skriver:

    Läs 50 shades of Grey! Säger bara- mums!

  2. ann skriver:

    Hahaha…. Man kommer virkelig til kort ind imellem. Hvor herligt. Det kunne være rart med bøger som virkelig forklarer helt ned i detaljer, så man er fri for at skulle…ja, forklare om SIG SELV!
    For ikke så længe siden spurgte min 7 åring hur man LAVER børn. Jeg endte ud i noget med at mor og far RULLER RUNDT MED HINANDEN…. havde jeg lige røde kinder? hahaha
    Ha en herlig dag 😀

  3. Kenneth skriver:

    Haha typiskt ungar 🙂

  4. stoffisen skriver:

    Tänk om jag hade tyckt om böcker 😉
    Fina du för din fina feedback för underbara ord på mitt inlägg om min dejt. Du är allt bra klok du 🙂
    Kram
    Stoffe

Kommentera

