Mrs O´s kloka ord.

Mrs Obama säger några kloka ord;

We tell our girls that you can be smart, you can be beautiful, but if you don´t
know how to treat people, if you´re not looking out for the girl who´s sitting alone, then who are you
?? ”

Jag skulle vilja säga att det fortfarande, år efter år, är tjejer/flickor som har problem med att vara fler än 2. Jag undrar varför ?
Är det för att olika viljor drar för starkt åt olika håll?
Killar kan ju vara hur många som helst, tycker jag det verkar som.
Är det för de leker olika?
Pojkarna kan vara många och dra igång en bollsport. Flickor sitter fortfarande och oftast med dockor, barbie, smink etc. Kan man inte vara fler då ??
Vet att jag har generaliserat kraftigt men trots allt så fungerar det oftast så här.

Jag blir inte klok på det bara….

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mrs O´s kloka ord.

  1. Malinka skriver:

    Jag har också funderat mycket på varför det är så här. Jag har ju en av varje sort och det är samma sak varje gång. Tre tjejer massor med tjafs, tre killar ett bra gäng! Skulle gärna vilja veta varför det är så?

  2. Ulrika Eriksson skriver:

    Embla leker ofta med två kompisar. Jag är alltid förundrad över det men så länge det funkar så är detta något jag uppmuntrar!

    • tiajajja skriver:

      Det tycker jag att du gör rätt i. Jag försöker också men i regel (faktiskt inte jag) tycker nog föräldrar i allmänhet att det är enklast att bara ha en kompis hemma. Kanske…jag vet inte……

Kommentera

