Klantarsle nr 1

Kan vara jag….i vissa avseenden så blir jag aldrig vuxen. Detta är ett sådant exempel. I förrgår när jag åkte från Spanien till Sverige så beställde jag en cappuccino på planet. Fick det i take-away-mugg med lock. Locket satt på, det kollar jag alltid. Förde muggen till munnen men känner när det närmar sig att det är varmt, det åååångar jättevarmt ut ur det lilla drickshålet.
Sätter den på brickan och fortsätter läsa.
Det går en stund, sen märker jag att något skuggar mig , precis mellan brösten.
Jag tittar mig omkring, killen bredvid mig sneglar och småler…jag fattar ingenting…förräns jag tittar ner…..;

Eftersom jag spillt mitt emellan brösten så har jag alltså inte känt något…Jävligt kul när man sedan bara har en öppen kofta över, som inte går att stänga. Jag försökte linda in mig i koftan men vad hjälpte det??

Visar mamma direkt när jag kommer av planet och hon säger bara; – Ingen är förvånad.
För sådan är jag och har alltid varit. Jag spiller, välter ut saker, lyfter man min tallrik från bordet så har jag lagt mat utanför och runt hela tallriken.

Senare på eftermiddagen , bytte jag om, drack och hickade samtidigt och då..spillde jag ner mig igen. Men som sagt, det måste ju vara bra att ha mig till bordet på stela middagar…jag sätter ribban direkt genom att vimsa ut ett glas rött innan jag ens är onykter…Har jag kanske svårt med kordinationer…kroppsrörelser…eller är jag bara sjukt klantig????

Det här inlägget postades i fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Klantarsle nr 1

  1. Sara skriver:

    Du är för härlig!!! Min son är likadan ibland skulle han behöva byta kläder 3-4 gånger per dag… Njut av Sverige, lite avis är jag alltid att du är där. Men här i NY skiner solen och det är plus 23 så jag är bara lite avis :-).
    Kramar

  2. Lyckliga frun skriver:

    Ha, ha, haaa…vad jag skrattade gott av igenkännanade. Min man undrade vad det var jag skrattade så åt.
    Jag läste upp vad du skrivit i bloggen och han sa – men det är precis som om du skulle skrivit om dig själv.
    Måste säga… härlig blogg du har!!!

    Kram

    • tiajajja skriver:

      Åh tack så hemskt mycket. Känns roligt att kunna roa med sina egna klantigheter. Behöver jag skriva att jag lagt höger bröst i mattallriken idag… kram J

Kommentera

