Gissa ingrediensen…

Vi var och vråltryckte mat i huvudet i går, på Mr wok i Fuengirola.
Där fanns allt, fräscht, snyggt upplagd och bra på alla sätt och vis, även om det var buffé. En ”station” var med råvaror som man plockade upp och sedan fick wokade, precis som de gör på Mangolian BBQ hemma i Sverige. På andra ”stationen” kunde man göra likadant, fast där stektes maten. Sedan fanns där även en ”station” där all mat var färdiglagad. Vi åt bland annat Peking Anka.

Hur som helst,vi kom fram till en ingrediens som vi inte visste var det var.
Det stod Ternera ovanför och jag sa till mannen att det betyder kött.
Vi stannade till ett bra tag, gissade högt men va f-n , jag fick gå och fråga.

Det är inte alltid lätt att höra vad folk säger, särskilt inte de som bryter mycket på sitt modermål ( i det här fallet kinesiska). Jag är inte heller världsbäst på spanska så vi förstod varandra inte verbalt,utan gick över till läten…..

Kvack, kvack…sa han. Näää tänkte jag, det är fan inte anka…..
Sen skuttade han lite med händerna…kanin….nopp…..
Quuuuaaaackkkk fick jag fram och då ….förstod även mannen vad detta var;

Kanin, anka….??

Groda, .. äcklig groda….Jag vet att det sägs smaka kyckling, men varför chansa när det ser ut så här;

Rana = groda

Nää, vi provade verkligen inte. Någon som kan förklara varför man vill äta en senig groda….Börk!

Det här inlägget postades i fun, Kryp och andra äckelheter, mat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Gissa ingrediensen…

  1. wordsbymia skriver:

    Men usch! Nää, kyckling tycker jag är nog äckligt att man äter hihi. Fast det gör jag för att det är gott. Fast grodor? Nää
    Kram

  2. ann skriver:

    Uuuuuh jeg skulle heller ikke nyde noget… det er mat, men jag tycker det er äckligt 😦

  3. stoffisen skriver:

    Hua! usch! Nej!
    Kram

  4. Du har rätt i att det smakar nästan som kyckling men jag håller mig till riktig kyckling. Har aldrig förstått vitsen med att det ska vara så fiiiint att äta grodlår. Har provat men behöver inte äta det fler gånger, så förtjusande gott och exotiskt var det inte.

Kommentera

