Stavningsproblem

Jag stavar och skriver som jag pratar (glöm inte att läsa allt med skånsk dialekt).
Och för ngra veckor sedan såg jag en skylt som jag ansåg var felstavad.Jag gick och småskrattade och tänkte att dn som gjort dn skylten borde lära sig att stava.
Här är skylten;

Ledsen för att bilden blev suddig men jag gick och fotograferade…..

Hur svååårt kan det vara att stava till Heaven…så har jag tänkt. Och jag är inte helt värdelös på engelska. Men så tänkte jag….googlar ordet……
Det betydde Fristad. Visste du det..med handen på hjärtat….??

Det här inlägget postades i fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Stavningsproblem

  1. emelie skriver:

    Vad är det som är felstavat på skylten då? :p Ser inte felet..

  2. Malin Broomé skriver:

    Det hade jag fullständig koll på, mycket annat har jag inte lika mycket koll på men just det hade jag. Kram

  3. Sara skriver:

    Med handen pa hjartat sa visste jag det, laste skylten tva ganger for att hitta stavfelet :-).

Kommentera

