Hjärnsläpp, hästar och allergi

Jag sitter och skrattar högt….högt för mig själv som en annan dårfink…

Som ni läst ska vi ju övernatta i den gamla kvarnen nästa vecka, en natt, nära flickornas skolcampus. Sen bestämde vi oss för att ta weekendsemester i trakten.
Jag letade och letade efter ett bra hotell, gärna med pool så tjejerna kan bada.
Hittade ett jättefint i Ronda, precis vid den berömda bron. Men det uppfyllde inte kraven. Tror sedan inte att tjejerna vill gå och titta på gamla byggnader och liknande i 2 dagar. Det hinner jag och mannen göra antingen på torsdagen eller fredagen. Så jag tänkte om…..och letade.

Till sist hittade jag något som kändes RÄTT !
Casa Rural Los Pastores.
Och jag jublade, så bra det blir. Hittade ett 4stjärnigt hotell in the middle of nowhere…De har 2 pooler, dygnet runt service, bara 11-12 rum, pitoreskt, mysigt.
Det bästa; de har hästar(200 styck). Stora tjejen har ridit i några år och säger att hon saknar det. Och här finns både hästar och möjlighet till ridning. Och lilla tjejen som tror hon är intresserad av hästar, blev jätteglad när det visar sig att de har en massa andra djur som också finns på hotellet.

Lite bilder;

En ovanlig semester för oss, då vi ( jag) brukar boka mer bekvämma hotell, kanske nära city, mer moderiktiga hotell, kala, vita, stela…Nu blir det tvärkast och aktiviteter. Ska nog överleva, vem vet..jag kanske rent av tycker om det ??

Det jag då glömde när jag gjorde denna beställningen var att…min man är allergisk.
Ja, jag vet…..jag har känt honom i 26 år…..borde ju vetat bättre.
Så honey; du får droga dig och offra dig för barnen:-)) Gå snorig , röd om näsan och ha kli i ögonen..Jag lovar att älska dig ändå ❤

Det här inlägget postades i fun, Resor, Spanien, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hjärnsläpp, hästar och allergi

  1. BeA skriver:

    Fniss… Ja jag håller tummarna att han lyckas njuta trots…allergien!!
    Ni verkar ha det topp!
    Kram BeA

    • tiajajja skriver:

      Tack BeA…han vet inte det än…om han inte hunnit läsa bloggen dvs….Vad kan man säga; han får offra sig för laget. Och jaaaa, vi har det helt fantastiskt galet underbart !! Kram Jess

  2. Ulrika Eriksson skriver:

    Så underbart ni verkar ha det! Tack för att du skriver blogg så man kan följa med i ert äventyr! Stor kram till er alla från oss alla

    • tiajajja skriver:

      Tack Fina Ulrika. Jag har köpt den där presenter till Embla. Vill ni att jag postar den? Jonas är inte hemma igen förräns om ca 4 veckor:-)) Kram och hälsa familjen

Kommentera

