Shandy

Vår söta granne bjöd mig på Shandy vid ett tillfälle.
Jag hade aldrig hört talas om det tidigare utan såg på, med förvåning, när hon blandade öl och citrussprite i samma glas. Detta kallades visst för Shandy.

Nämnde det för syrran och hon visste vad det var, det är tydligen stort i Uk och på Irland (där hon arbetat).

Jag hittade Shandy i butik här nere i Spanien, färdigblandad !
Det finns en sort där de blandat öl med sprit med citrussmak men nu hittade jag även med apelsinläsk. Provade en tidigare idag;

Alkoholhalt; 0,9 %
Inte alls lika god som om man blandar den med citrusläsk. Denna var väldigt artificiell och jag går omkring och rapar låtsas-apelsin hela tiden.

Så; Nette….du har en burk Shandy Apelsin här inne hos mig ;-))

Har ni provat denna varianten förr???

Det här inlägget postades i Spanien och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

