We´re off…..adios amigos

är packat, ett hus som vi bott i nästan i 11 år.
Så mycket personliga ägodelar/kläder/skit…..det blev lite mer än 50 kartonger i förvaring. Några kartonger ner till Spanien med lastbil, 3 övertunga resväskor och handbagage (ja, jag kommer väl i luven med personalen på RyanAir igen imorgon….).

Nu är huset nästan tomt, städarna kommer på torsdag och städar hela dagen.
Och de nya hyresgästerna tillträder troligtvis direkt samma dag.

Undrar hur det kommer att kännas (främst för barnen) när vi kommer hem på besök…att inte ha sitt rum, sitt hus, sina nycklar…Vi kommer att sova lite här och lite där…troligtvis mest hos syrran för där är hela vårt bohag samlat.

Tur vi inte behövde flytta så mycket möbler. Bilen har vi också löst på ett smidigt sätt. Det blir nog bra.

Nere i vårt nya hemland är det varmt, riktigt skönt. 40 grader på dagen, cirka 24-26 grader på natten. Kommer att sakna att ha jeans på mig, eftersom jag är en jeanslover:-)

Har saknat min bil :-)) Och värmen så klart.

Nu är första gången jag sitter ner i dag, dagen har varit fyllt med allt sista-minuten; läkarbesök, sagt hej då till bästa vännen Annica, leverans av Herbalife till väninna, hämta ut recept och packa allt som vi inte kunnat packa tidigare. Klockan ringer hyfsat tidigt imorgon då vi måste ta och flytta över sängkläderna också….Och givetvis måste jag lukta på syrrans småttisar också…så jag klarar mig i några veckor:-)
Kram till Er alla, nästa gång vi hörs blir från nya hemlandet Spanien:-)

Det här inlägget postades i flytt, Resor, Spanien och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till We´re off…..adios amigos

  1. Johanna skriver:

    Jag önskar er all lycka till! Det kommer bli ett underbart äventyr för er alla, det är jag övertygad om! Ha det nu så bra och hoppas resan ner går bra, trots det tunga bagaget:)

  2. Sylten skriver:

  3. Malin Broomé skriver:

    Lycka till, vi här hemma kommer att sakna er. Kram

  4. Det var visst här kommentaren skulle ha hamnat 🙂
    Anyways, ha en trevlig resa, ser fram emot att höra mer om era spanska upplevelser.
    Kram från kallt och burrigt Moskva!!! Linda
    ps. det funkar inte när jag skriver min vanliga mailadress så jag fick hitta på en ny, min gamla gäller fortfarande. xo

Kommentera

