Bilder från undersökningen

Här kommer, som utlovat, lite mer info om hur undersökningen för benskörhet gick till;

De skulle ta lite blod…jag är inte alls glad för att lämna blodprov…..men vad gör man inte för forskningens skull. Att de skulle ta 9 rör…..det var en annan sak. Men, jag fick bita ihop eftersom yngsta dottern var med och hon tycker själv att det är väldigt otäckt och jag fick ju då bevisa motsatsen…

Jag fick göra hopp med avstamp, trycka allt vad jag kan med höger hand (mäta styrka), sätta foten i ngn maskin som såg ut som ett fotbad, fick stå på ett ben och blunda = Det var ju sjukt svårt. Jag klarade 30 sekunder sen vinglade jag åt sidan. Det benet som är i luften får inte nudda det benet man står på och man fick inte vimsa med armarna för att återfå balansen. Händerna i midjan. Prova!!

Jag fick ta vikt, längd, omkrets (midja och stuss).
Då tittar sköterskan på mig och säger;
– När du var här i oktober 2000 måste du varit ruskigt smal….
Vi kan väl säga som så att sedan dess har jag gått upp 13-14 kilo….
Men mitt BMI låg perfekt, min styrka var en bra bit över medel och jag är inte 90-60-90 mått längre…

Jag fick även röntgat höftpartiet, höger underben, höger underarm och slutligen hela min kropp. De bilderna fick jag men kommer inte att visa….svärfar såg dem igår och sa ; – Bred om röven….jodåsåatt…..

Alla resultat kommer skriftligen hem, tillsammans med röntgenbilderna , om några veckor. Vi får väl se vad de kommit fram till då :-))

Det här inlägget postades i sjuk och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

