Stockholm fortsättning

Efter ostronintaget gick vi till Moods varuhus. Jag hittade en klänning i svart och guld. Åsa hittade en vit tight klänning som fick mig att tänka på gudinneklänning. Den var väldigt vackert draperad.

Jag bodde på hotell Amaranten, det hotell som låg närmst Åsas våning.

Så efter ostronen tog vi taxi och släppte av mig, jag gick in i receptionen, behövde en blomsteraffär. Skulle hem till Åsa och hennes man senare på kvällen och ville inte komma tomhänt. Då klockan var 18.15 fick jag ta taxi till centralstationen, handla en stor och vacker bukett med liljor och så taxi tillbaka.
Hade mindre än 45 min på mig att göra mig klar..men jag hann.

Hade de nya skorna på mig så även om avståndet var litet så fick det bli taxi till Åsas våning. Den våningen ..wow är nog allt jag kan säga. Över 4 meter i tak, gigantisk takvåning precis vid vattet. Oerhört smakfullt dekorerade, jag skulle ha kunnat flytta in direkt. Och jag förstår att Åsa och hennes man trivs så bra ihop, de är båda vänliga och generösa själar.

Vi skulle ha grillat men det blev restaurangbesök på Trattoria istället ( Melker Anderssons ena restaurang).

Jag tog friterade kronärtskockor till förrätt med chiliaioli. Och till huvudrätt blev det en vegetarisk risotto.

Efterrätt orkade jag inte med och efter restaurangbesöket vart jag lite trött och supernöjd med dagen. Det blev hemgång:-)

Här var det mycket tänder…

Väldigt nöjd med hela dagen, med Åsas sällskap, min nya svarta klänning (som jag hade en armyjacka över) och att jag inte fick mer skoskav än jag fick av mina nya skor;-))

Det här inlägget postades i mat, Mode, Resor, Shopping, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

