Ostronhelg i Stockholm

Ursäkta min frånvaro men jag har varit bortrest med superspäckat schema.
Så här;

Reste upp i fredags, landade på hotellet 13.00.
13.15 kom Åsa (väninnan) och hämtade upp i taxi.
Sen blev det..ostron på Sturehof.
Det var som så att för ett tag sedan diskuterades det ostronätning på Åsas facebook, var på jag totalt vägrade förstå tjusningen. Kom upp till Stockholm sa Åsa ..och så vart det en utmaning.

Vi började med ett glas skumpa, det har jag inga problem med.
Sen kom ostronfatet in och jag baaara satt och tittade på de där slemmiga snorkråkorna som någon lagt i snäckskal…typ……Och bara väntade på att de skulle börja simma runt. (givetvis så gjorde de inte det…)

Allt detta filmades av Åsa….får se om jag lägger upp den filmsnutten lite senare.
Men, jag fegade iallafall inte ur utan fick ner 3 st ostron, 3 glas skumpa:-)
Jag kan inte säga att det var gott, men inte heller så äckligt som jag förväntade mig. Det smakar som en rejäl kallsup i havet men med en touch av citron och rödvinsvinäger.

a href=”https://annorlundaunderbara.files.wordpress.com/2012/08/004a.jpg”>

Vi avslutade med en fantastisk torskrygg m tillbehöra samt kaffe och daim.

Sen fortsatte mitt Stockholmsäventyr:-)

Det här inlägget postades i mat, Resor, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ostronhelg i Stockholm

  1. lindaskommentar skriver:

    Åh ostron som är bäst, jag kan sitta och slörpa i timmar…ha ha!!!
    Ut med videon nu, den vill vi se! 😉
    Kram från Moskva…

    • tiajajja skriver:

      Haha, ska försöka få den mailade, har den bara på min facebooksida och jag lyckas inte spara ner den som video, bara stillbild…Återkommer ;-)) Kram

  2. Ping: Min Ostronoskuld rök « Annorlunda Underbara

Kommentera

