Fuck RyanAir

Så dåligt så man bara blir…trött….och förbannad….;

Checkade in i Malaga igår, hade bokat 2 st väskor á 15 kilo/st.
Vägde in första väskan; 14 kg. Strålande. Incheckningstanten satt på lappen och så var dt dags för nästa väska. 15,5 kg…ajajajaja……

Hon tittade på mig och sa; hur vill du göra?
– Med vad , svarade jag?
– Du har 1 kilos övervikt fick jag till svar.
– 500 gram kontrade jag, är inte ett kilo.

-Hon stirrade och sa ändå att jag fick göra något åt övervikten.
Varpå jag då svarar att förra väskan var ju bara på 14 kilo så då kan jag flytta över mina ynka 500 gram i den väskan. Men se, det gick ju inte för den väskan hade hon redan skickat iväg. Kärringjävel.

Jag fick ta av väskan från bandet, ta av 2 par jeans och sen checka in den igen.
Förbannade oflexibla människa….Har en resa till bokad med RyanAir (tyvärr) sen får det bli byta av flygbolag…
Bra jobbat RyanAir !!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fuck RyanAir

  1. kristinakihlstrm skriver:

    Fantastiskt, att man bara kan vara så oflexibel…..snark

  2. Mike skriver:

    Their last screw up to their captive unfortunate customers: Ryanair Raises Hold Baggage Charges By 66%.

    I call this company GarbageAir, not ryanair

    The real problem is that they can afford to take passengers for idiots, maltreat them, invent fees on the go, and harass them on the flight with their ridiculous jingles for one very simple reason:

    Garbage air is A MONOPOLY. If you live in a average sized city, you will likely have no choice but to use garbage air if you want to fly.

    If you live in Ireland: TOO BAD ! There are only 2 companies there: garbage air and Aer (cuni)Lingus. Except if you live in Dublin where you have a bit more choice, you will have no choice but to fly with one of these two low costs airlines.

    Aer (cuni)Lingus are a tiny bit better, not always treat people better, are often late and cost the same price as garbage air.

    TO STOP A MONOPOLY, LEGAL ACTION HAS TO BE TAKEN….
    .

Kommentera

