Så var det dags för ultraljud på levern

Sökte ju till läkaren för några veckor sedan pga extrem trötthet.
Då visade det sig att jag hade förhöjda levervärden. Så omprov togs bara 3 dagar efter och de fortsatte att öka.
Remiss till ultraljud och jag tänkte att jag hinner aldrig göra det innan jag flyttar till Spanien. Men jodå, idag var det dags.

Hade de värsta tankarna….att nu skulle jag behöva genomgå en operation, att jag fått cancer, att mannen och barnen kunde flytta men att jag skulle stanna kvar hemma……Ja så fungerar mitt huvud…så fungerar nog de flesta när de är nervösa, oroliga och rädda.

Men allt gick bara bra, mjälten, levern, bukspotskörteln, gallan m.m var kanon!
Och där föll en tung sten från mig. Nu kan jag se fram emot flytten som kommer.
Dock vet de fortfarande inte varför jag är så oerhört trött och har förhöjda levervärden. Det kan vara ärftligt så jag får väl bara dras med skiten och vara glad att jag inte arbetar utan kan gå och lägga mig när tröttheten slår mig i bakhuvudet.

Så här har det ungefär känts….i bildformat…..
Ett kast, ett ras…..utan att veta vart man hamnar….

Det här inlägget postades i sjuk och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Så var det dags för ultraljud på levern

  1. Skönt att det inte var något allvarligt! Kan göra den lugnaste oroad! Har du kollat att du inte har B12 brist? Man kan få B12 sprutor som piggar upp en rejält!
    Kram och hoppas du känner dig bättre snart.

Kommentera

