En skata hjälper en skata med en skata

Mina vänner, folk frågar vad jag gör om dagarna när jag går hemma. Som ni vet tvättar jag soptunnor, rensar rör under vasken, tränar, shoppar etc. Har absolut inte långtråkigt. Härom dagen låg jag och sov middag. Syrran ringde;
– Du, du får komma hit, jag har en skata inne i huset
– Mmm…..vad sa du ? En fågel?
– En skata, va faaan ska jag göra ? Jag står ju helt apatisk…

Så; storasyster (jag) klädde på mig och gick 2 hus bort. Där bor min syrra.
Och i vardagsrummet flög det mycket riktigt omkring en skata.
Jag kan säga att det är inga små pippifåglar det inte.
Övriga dörrar var tillstängda och skatan flög mot ljuset , dvs fönsterrutorna.

Syrran stod och tittade, jag fick försöka fånga in skatan.
Den flög ner ljusstakar, blommor, lampor etc. Den sket ofantligt mycket och överallt.
Stackars skata, helt vettskrämd. Men, så fick jag tag på en filt och la över fågeln, fångade upp den försiktigt och bar ut den på trappan och öppnade sakta filten. Den flög direkt iväg, lite lufsig och nylaxerad, satt den sig på grannens tak och kippade efter andan i 20 minuter.

Det är sånt här jag kan ; slå ihjäl råttor, fånga skator etc. Syrran är bra på allt annat; att tänka logiskt, läsa instruktioner och göra tekniska grejor;-)

Långtråkigt att gå hemma..Absolut inte 🙂

Det här inlägget postades i lyxfru`? och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En skata hjälper en skata med en skata

  1. Små tassande steg skriver:

    Tänk såhär, du behöver inte gå på zoo iaf, ni har ju en hel djurpark hemma i eran egna trädgård!! =)
    (Inte alls avundsjuk)

  2. BeA skriver:

    Fniss… en underbar story… fast med en del stök förstås!
    Kan se hur du jagar loss på flygfät!
    Du gjorde ett bra jobb!
    Ha det gott!

Kommentera

