Rättstavningsassistent…

finns det ett sådant jobb, lite mindre jobb än vad en korrekturläsare gör?
Jag menar, jag går omkring i affärer rätt ofta och tänk om jag kunde få betalt varje gång man upptäcker ett stavfel i deras marknadsföring.
För jag stavar som en kråka och om jag upptäcker ett stavfel…då är det illa….

H & M provar denna varianten (jag har googlat och nej det är inget nytt plagg som heter så här);

Sen har min computer också lite problem med stavningen, även detta gjort av ett stort multiinternationellt företag som bör ha någon som kollar innan man godkänner för publicering;

Att en amatör som jag skriver och stavar helt uppåt väggarna, det är smällar man får ta som läsare…finns stoooora bloggare som stavar ännu värre….phew……

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

