Vilse med gps

Jag har, troligtvis, Sveriges sämsta lokalsinne.
Går jag in i en butik så blir jag förvirrad när jag går ut…vilket håll kom jag ifrån och vart var jag egentligen på väg?

Många många gånger har jag kört heltokig, flera flera mil.
Många många gånger har jag fått ringa min man och min syster för att ; fråga vart jag är och hur jag kommer därifrån.

Jag har problem med att skilja på order med samma begynnelsebokstav;
Svedala, Staffanstorp, Skurup, Sturp etc….Ni fattar.

Så, min nya bil blev med gps.
Att jag och kärringen som pratar blev ovänner, gjorde att jag skruvade ner henne totalt. Så nu tittar jag bara på kartan.

Brukar ibland, när jag har bråttom, kolla om det är trafikolyckor etc som kan sinka mig.. . Notera att jag vet vart jag bor (utanför Malmö) och jag vet oftast hur jag kommer hem.

Min gps gav mig denna informationen;


Hur vill man tro att jag ska kunna hitta hem, när gps:n ger mig information om Danmark…….Inte konstigt att jag kör fel, vilse i pannkakan:-o

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Vilse med gps

  1. sofiahassan skriver:

    ååh tack vad snäll du är 😀 glad jag blir
    den kommer från H&M, köpte den online men den finns även i butik 😀 finns även i blå så bara springa o haffa den, den är superskönt o bära!!
    haft en bra dag? 😀

    • tiajajja skriver:

      Ska logga in och kolla det direkt, superfräscht med vit t-shirt/linne under och ett par ”trasiga jeans”..Riktigt snyggt! Tack för ditt svar 🙂 Dagen har varit riktigt bra; frissan, naglar och lunch med vänner:-) Hoppas din dag oxå varit fin:-))

  2. Linda skriver:

    Ha ha, underbart!!! Kunde varit jag, jag är precis lika kass på att hitta, när jag har varit inne i en butik (det är oftast då förvirringen slår till, eftersom min fokus ligger på annat än geografi) vet jag inte om jag kom från höger eller vänster 🙂

  3. maria skriver:

    men haha vad söt du är när du skriver som du gör 😀
    tycker att din GPS är ond och antagligen så är den sänd från djävulen!

    • tiajajja skriver:

      Haha, tack Maria. Men mitt liv är fullt av tokigheter, många oups, jisses, hur tänkte jag nu. Då skyller jag alltid på mitt alterego…..Får berätta om henne en annan dag:-)) /J

  4. Lisbeth skriver:

    Trillade in här hos dig genom Monas Universum. Kul att läsa den. Jag avstår att var med i tävlingen för om du vill kan du få mina och lotta ut dem också. Fattar inte varför de inte ger sig och springer ut från badrummet
    Ha en fin kväll

    • tiajajja skriver:

      Hej Lisbeth, tack för ditt trill-in, hoppas du vill stanna kvar hos mig….Jag tänkte göra tävlingen ännu större då jag upptäckt att samma fenomen finns även på vår andra toalett…puh……Ha själv en riktigt fin kväll:-)

  5. kristinakihlstrm skriver:

    Mmmm, vi körde runt Adelsö två varv förra helgen för att gps:n sa så……När vi använde den första gången och behövde den som bäst när lantisarna skulle köra inne i Stockholm DÅ tappade gpsjäveln kontakten i ett vägbygge…..så jo…..emn vi hade bra användning av den i Danmark när jag tänker efter….

Kommentera

