Blomtips från en med ICKE gröna fingrar

Jag kan bli så där oerhört spontan och köpa en massa blommor för oj så fina dom är i affären. Sen händer något när de kommer hem till oss…..de ser ledsna ut och trillar ihop…Kan vara för att de inte får vatten…eller för att jag dränker dem?

Idag var en sådan dag, jag har köpt nya blommor till våra krukor på trappan. Jag planterar dock inte, det gör mannen. Jag köper, betalar och han trycker ner i jorden. Tycker inte om att bli kladdig om händerna…och nej, handskar hjälper inte….

Såg 2 snygga krukor och tog dessa. Och sen hittade jag 2 fina lila blommor som hade passat så bra i tjejernas rum. Väl hemma så blev dt som alltid….krukan var ju megahög och blomman bara , slörp, försvann ner ..Och inga såna dära kulor hade jag hemma, lejkakulor (stavning?). Då kom jag på vad jag kan använda Lidl´s värdelösa plastpåsar till…

Jag tog en plastpåse och tryckte ner i botten på krukan, sen tog jag blomman och satt i en 3:ans fryspåse(så vattnet blir där när jag nu väl kommer ihåg att vattna) och sedan vips ner i krukan. Såå jävla nöjd e jag!!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Blomtips från en med ICKE gröna fingrar

  1. AKN skriver:

    Alltså du e så jävla rolig!! 😀
    Ses sen;-)

Kommentera

