Klämd Neger

ja det kallades så under högstadietiden (dvs år 88-90)

Är det bara jag och mina gamla skolkompisar som ätit detta?

Enkelt att beställa i cafeterian och vi sa ; en klämd neger.

Detta fick vi då;

 

Frallan delades, chokladbollen lades i mitten och trycktes ut;

Det var tider det. Nu sitter jag således och drömmer mig tillbaka, nostalgi. Och konstaterar att ( tack och lov)smaklökarna har förbättrats avsevärt sedan dess….En tugga är tagen….får se om det blir fler…..

/Linda

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Klämd Neger

  1. Annicka skriver:

    Här i Helsingborg hette det Bulle-bulle

  2. kristinakihlstrm skriver:

    Det där känner jag inte igen alls, ser inte så gott ut….borde jag prova?

    • tiajajja skriver:

      Det verkar vara ngt Skånskt…? Njae…prova inte.Tror man måste vara utan smaklökar ( läs;väääldigt ung) för att kunna äta denna sockerskitsbomb:-)) /Linda

  3. Milla från Hbg skriver:

    Bulle med Bulle heter det. Skitgott….fortfarande.

Kommentera

