Neurofysiologiska kliniken,

och all deras utrustning fick jag med mig hem.Det var dags för snarktest ,eller som det egentligen heter; Nattlig andningsregistrering i hemmet.

Jag fick en kvarts beskrivning och sedan hem, undvika koffein resten av dagen.

På kvällen, vid läggning, skulle således hela utrustningen på. Det var en rem ovanför navelområdet, en dosa mitt på magen och en rem till ovanför bysten. Sedan var det en fingerklämma samt en slang upp i näsan. Charmigt.

Visade mannen, han gick inte igång..puh.

Det var inte helt enkelt att ”sov så normalt du kan”…det var grejor överallt. Jag var rädd för att vimsa in mig i slangarna/sladdarna och jag kan säga att det har inte varit någon kvalitetssömn i natt.

Fick överge min sköna säng för att sova i lillans rum. Ingen fick störa mig under testet ( läs; slå till mig). Nu tar det 4 veckor för analys sen får vi se vad de kommer fram till.

Bjuder på en überläcker bild;

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

