Laseroperation inbokad

Efter att ha varit på rådgivning och kontroller idag har jag bestämt mig.

Jag ska ,1 mars, operera det ena ögat med laser. Efter att ha haft glasögon i mer än 25 år så har jag tröttnat. Jag har givetvis också provat linser ( främst under träning) men mina ögon slutar producera tårvätska när jag har linser i och det är inte alls behagligt.

Operationen som komma skall ,skrämmer mig.Helst vill jag att någon slår mig hårt i huvudet , söver mig och väcker mig när allt är klart.Men det går inte, den bedövning man får är först en lugnande tablett (så man kan slappna av) och så bedövningsdroppar i det berörda ögat…Puh…..

Vad har jag gett mig in på? Någon som har erfarenheter att dela med sig av???

/Linda

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Laseroperation inbokad

  1. AKN skriver:

    Ja du vet ju vad jag tycker 😉 Just go for it! Men varför bara ena ögat??

    • tiajajja skriver:

      Det andra ögat är tydligen så pass bra att det ska klara sig utan….i värsta fall får jag annars ta dt senare. Det var läkaren som tyckte jag skulle avvakta:-)) Kram på dig AKN

Kommentera

