Yoga, Personlig Tränare, Zumba

Det är vad jag gjort denna veckan, återstår även en PT-timme imorgon. (totalt tränar jag för PT 3ggr/vecka). Och så tyckte jag att jag skulle prova Yoga.

Det var ju en process….fick ju fila fötterna och smörja dem lena innan passet, kan ju inte stå där med en fot i luften och den då fullkomligt skriker; jag är vanskött!

På plats, 3 deltagare så det var inte trångt. Uppvärmningen var nervarvning. Att sitta stilla med benen i kors, händerna ovanpå knäna och andas…Och blunda….Jag kände mig som min systerdotters 2åring när hon ska sova, hon luras och låtsas sova och då fladdrar ögonlocken som aldrig förr. Så såg jag ut, jag tjuvtittade och blundande, tjuvtittade och blundade.

Sen kom det lite övningar med balans och sträcka ut. Det fungerade bra.

Det som fungerade sämst var all muntlig information som den lilla späda tjejen sa..

-Find the tree inside you, feel the roots  (What?)

-Relax your body, your face,  relax your tooth….(hur f-n slappnar man av i EN tand…)

Hennes engelska var inte den bästa, jag misstänker att hon menade slappna av i käken, men jag blev så full i skratt..

-Talk to your self ( Oh yeah, det gör jag ju heeeela tiden, det pågår en konferens i mitt huvud dygnet runt…Ibland får jag tinituskänsla och ibland är det skönt att inte känna sig så ensam:-))

Jag klarade passet kanon, kanske vänjer man sig vid all ”hokus-pokus-snack”.

Minns att det var likadan känsla när jag var höggravid och gick på avslappningskurs följt av massage. Då var där en urtråkig manlig röst som sa; Du ska slappna av nuuuuuuu. De första 2 gångerna låg jag ensam i rummet och skrattade högt, men efter det blev man van vid rösten, visste vad han skulle säga (mumla) och då funkade avslappningen.

Jag kanske ska prova Yoga igen, utan att tjuvtitta och utan att småskratta….

Har du provat, vad tyckte du ??

Bild lånad från internet

Yeah right!

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

