Smörasksfobi….ett sånt ord….

Alla har olika fobier, så är det ju. Jag är livrädd för spindlar, det har blivit bättre med åren …

När jag var 16-18 år jobbade jag extra som hotellstäderska på helger och lov. Ett gammalt hotell med murgröna utanför på fasaden. Där var huuuur många stora spindlar som helst, de bara kom fram, hoppade, dinglade, hängde…de var överallt. Jag sparkade ihjäl en i korridoren och lät dn sitta mosad på väggen…jag sa upp mig och gick.

Min syster har inte så många märkliga saker för sig, det är jag som blivit lite halvknäpp.

Men EN sak kan få henne att rysa, få gåshud och nästan trilla baklänges..

Hon har, precis som vår pappa alltid hade, en perfekt smörask. Jäpp, du läste rätt; SMÖRASK

Det ska dras lite försiktigt med smörkniven, jämna ränder blir då klädsamma i asken. Och jag håller med..Men hemma hos mig tror alla att det godaste och bästa smöret ligger underst. Och för att nå dit måste man torka av alla gamla smulor från kniven i asken…

Jag var borta och smygfotograferade syrrans smörask idag…Bara för ni ska få en känsla av hur hennes ser ut och hur min ser ut ( gud vad dt lät…….perverst).

Här kommer ( trumvirvel-tack); syrrans ask

 

En liiten förklaring är att hennes barn är så små att de får inte ha ansvaret för smörasken, de får inte gräva runt alls…stackars barn…..

Mina barn, gräver som aldrig förr, jag ska visa er 3:dje värdskriget i form av smörkrig…

Här kommer min ask ( som jag förövrigt har kastat…..t o m jag tyckte att gränsen var nådd):

Ingen trumvirvel, det blir liksom platt fall ändå………;

Går det att bota hennes fobi med lite kognetiv terapi eller ( jag kan ju bistå med materialet liksom), eller ska jag skicka bort mina barn till henne för smöraskshantering??

Hur ser Era askar ut???? Nu har jag visat min, nu får du visa din 😉

Kram /Linda

 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Smörasksfobi….ett sånt ord….

  1. febe skriver:

    fnissar hysteriskt……
    gud sååå roligt inlägg, om smöraskar………

    joojjooo den där prydliga asken hade man ju inte ens som vuxen vågat stoppa smörkniven i 😉

    //Ö-token…….

  2. Bodypalace skriver:

    hahaha ja det finns då fobier för allt =)

  3. clindwall skriver:

    hahaha! vilka ytterligheter… är du säker på att ni är släkt!? 😉

    • tiajajja skriver:

      hm….våra föräldrar har ju påstått dt i allafall:-o
      Tack för du hittade hit och tack för dina kommentarer

Kommentera

