En bra råtta är en död råtta….

Och så får jag väl djurättsaktivisterna på mig efter detta inlägg….

 

För några år sedan (när vi hade hamstrar) hörde jag något krafsande från ena innerväggen.

En mus , sa min man. Den har trillat ner i väggen från vinden… mmmm…..jävla krafsande för att vara en sån liten. Men …2:a dagen med krafs och jag  vaknar mitt i natten av att min man skriker: EN MUUUS!  Han tänder lampan och jag ser musen springa ut från vårt sovrum. Va faan säger jag, vart var den??

– Den tuggade på min hand säger mannen som nu är kritvit i ansiktet.

-(tystnad) ……..vet inte om jag ska säga något men …..; – Det var ingen mus……

– Nähä säger mannen, det kanske är någon av hamstrarna som rymt??

– Den hade 10 cm lång svans svarar jag….

Och så steg vi upp….Jag hoppade i gummistövlar, mannen stod i finskor och kalsonger. I hörnet satt den rödögda äckliga besten…..EN RÅTTA!

Vad gör vi nu då? Grannens katt var inne hos oss och sov…vi slänger katten på råttan! Yes, hämta katten ( kastrerad hankatt som väger cirka 12 kilo…). Katten fräste och .. sprang åt andra hållet. Kanon!

Vi fick tagit tvättkorgen som har innerpåse, fick in råttan i denna och drog åt.

Hur äckligt som helst!

Ut med den sa jag till mannen som fortfarande var vit i ansiktet. Slå ihjäl den skrek jag!

-Hur då? Mannen såg ut som ett frågetecken. Fick syn på en stor betongklump som man sätter ner parasollet i . Ta den! Och så gjorde vi (han)…..la påsen och slängde ner betongklumpen…..

Den påsen använde jag aldrig igen.

Resten av natten försökte vi bygga upp barriärer…Vart fan hade den kommit in ?

Och man brukar ju säga att råttor är smarta djur och alltid skickar in en av de minsta och svagaste först för att kolla läget….

Läget in var i allafall bredvid vår frys & kyl. Jag la mig ner och möttes av…..röda ögon……

Någon jävla mat får dom inte hemma hos mig!!

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En bra råtta är en död råtta….

  1. kristinakihlstrm skriver:

    AH!!!! GUD så ÄCKLIGT, En död råtta är helt enkelt en MYCKET bra råtta!!!

    Kram

Kommentera

