Upp med handen innanför klänningen…

Ibland (ofta) handlar jag saker som sedan förblir oanvändna. En del hänger kvar med prislappen fortfarande fäst i plagget…

Skulle på event i Malmö med väninna (som tipsade om eventet). Det var för Bloggfamiljen med Hanna Graaf i täten. Det var mingel med mat och dryck, lotteri, sminkning, musik mm . Ville känna mig fin, trots att kilona trillat över mig lite oväntat.

Sagt och gjort; tog mig till Twilfit och köpte en kroppsklänning..Typ som en tight klänning med insydd trosa ( som en body). Köpte en sådan och tänkte att med den under klänningen (Desigual) blir jag väl lite mer ihoptryckt över gump och mage.

Kom i den….den är öppen över bysten så man får ha bh under.

Dottern gick förbi och tittade…

Fick på min klänning och tja…vet i fn om det gjorde ngn skillnad….Tror dt sitter mer i huvudet liksom. Dottern kom förbi igen och sa; nääää mamma, den förra klänningen var finare! What, min underklänning!

Drog iväg på party och tankade in några småglas med vin. Den tighta klänningen började röra sig uppåt…..Och givetvis behövde jag gå på toaletten…Jisses, att knäppa upp knäppet mellan benen men en klänning fastklämd under hakan, lätt bockad framåt ihop om att SE någonting och lite lullig i blicken..Den kisstunden borde gå till historien…Min väninna hade kul:-)

Resten av kvällen fick jag försöka smygdra i den här tighta vandrande klänningen. Ett tag blev jag så trött på att först försöka hitta den när den var uppvandrad..så jag lyfte helt enkelt på min vanliga klänning och drog i dn andra. Såg säkert inte alls särskilt lady-like ut men vad fn…..

Har jag lärt mig något?? Möjligtvis att sätta vikter nertill vid nästa tillfälle, eller hoppa i jeansen som inte kryper upp på egen vandring

/Linda

 

Bild lånad från www.bodhi.se

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Upp med handen innanför klänningen…

  1. kristinakihlstrm skriver:

    hahahaha, måste bara få skratta lite, men GUD så irriterande!!!

    Kram

    • tiajajja skriver:

      Riiiktigt irriterande,precis som när det kliar i baken och man försöker hitta en hörna att krypa in i så ingen ska se att man pillar sig i gumpen…Ungefär den känslan..en hel kväll………
      Kram / L

Kommentera

