Sandkrabbor,mygg och ödlor

 

finns det gott om i Thailand. Krabborna var nästan genomskinliga och sprang sidleds i sanden, myggen satt på mig och ödlorna var i taket, i buskarna,väggarna, överallt. Små söta gekos. Det fanns större varianter men givetvis så kom dom fram när jag hade glömt kameran i bungalown.

Vi blev lite lätt rastlösa redan dag 2. Tog oss till Khao Lak center, till apoteket och köpte huvudvärkstabletter och droppar mot ögoninflammation. Givetvis vaknade Vanessa med ett igenbommat öga:-(    Taxi/tuktukchauffören som körde oss tillbaka till hotellet undrade vad vi ville göra dagen efter. Vi fick vår ”egen chaufför”. Vi sa vilken tid han skulle komma så stod han där, utanför hotellet och väntade. Vi besökte White Sand Beach, väldigt vackert. Givetvis så blev Vanessa bränd av en manet och Amanda trampade på något hårt i havet…well, well. Jag tog massage på stranden.

Att dessa små späda thailändskor har sådan kraft i händer och fötter, wow! Tror jag hann med 7-8 omgångar massage under resan + fotvård. Det var det bästa med Thailand!!

Efter White Sand Beach åkte vi till ett vattenfall; Rainbow Waterfall. Trodde det skulle vara värsta stora vattenfallet, men nja……vi hade tittat klart på 5 minuter….

Det blev middag på hotellet, buffé. Jisses, så många hungriga charterturister som nästan springer över, under, på och förbi en för att ta mat. Borden räckte inte till alla, tallrikar, bestick och glas tog slut. Maten hann inte fyllas på. Suck…

Dagen efter var det dags att fly hotellet igen, vi åkte på elefantridning.

Mannen och Amanda var först iväg, på en STOR jäkla elefant… Hörde Amanda gråta och skrika en bit på vägen, men sen gick det bra. Jag och Vanessa fick en liten mindre elefant, men det hjälpte inte mig. Jag var livrädd, det skumpade, trodde jag skulle trilla av korgen, säkerhetslinan gick av…Elefantchauffören blev förtjust i Vanessa och band ett halsband av vass till henne, plockade blommor och lät henne sitta bakom honom, på elefantens huvud.

Nu har jag gjort det och tänker aldrig göra om det!

/Linda

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sandkrabbor,mygg och ödlor

  1. kristinakihlstrm skriver:

    Fnissar lite 🙂

    Vilka resmål i Europa tycker du är riktiga pärlor då? 3-4 timmar med ångest är ju bättre än 12 eller vad det tar till Thailand…

    Kram

  2. kristinakihlstrm skriver:

    Okej, bra med tips om man nu ska ge sig upp i ett flygplan så vill jag att det ska vara värt det.

    Kram

Kommentera

