Familjen Annorlunda besöker Khao Lak (hålan som Gud glömde)

Då har vi varit i Thailand, hotellet låg i Khao lak. Orten som Gud glömde…där fanns; ingenting. Tog vi taxi från hotellet till Khao Lak center ( tog 5 minuter) så kunde man lätt passera utan att märka man varit där….Hotellet var typ okej. Vi hade en beach bungalow; plats för 4 sängar, soffgrupp, utejacuzzi, ute dusch, badkar/dusch inne också. Såg havet från terassen. Men det var som något fattades. Stranden var fylld med kottar och småbarr från något tallträd, sandkrabbor sprang fram sidleds överallt och vips ner i sina hål.  Flygresan gick bra, vi åkte 1:a klass men jisses om det ska föreställa bra vet i gudarna hur de andra människorna hade det. Det var trångt och jävligt, lyckades inte ens få upp ett ben i sätet.

Den första dagen , väl framme, fick vi nästan bädda ner mannen som suttit med migrän sedan köpenhamns flygplats. Vi käkade på hotellet och bestämde oss för att utforska dagen efter:-)

 

 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Familjen Annorlunda besöker Khao Lak (hålan som Gud glömde)

  1. kristinakihlstrm skriver:

    Jag tänkte precis på om Thailand är så underbart som alla säger, alla åker dit, eller bokar en resa dit, överallt på bloggen ser man det och man blir ju sugen, men nu hahahaha, kanske ska jag vara glad över min flygrädsla ändå 😉

    • tiajajja skriver:

      Jag ångrar väl inte direkt resan, vi var nyfikna på Thailand och så ,men mina förväntningar var helt annorlunda än det som jag mötte, och att det i slutänden blir en så pass dyr resa och man ändå åker hem otillfredsställd, dt var übertrist. Finns många fina pärlor i Europa, dit du ”bara” behöver flyga 3-4 timmar för att nå. Är man rädd för att flyga är det ändå lång tid, men jag skulle inte rekom en Thailandsflygning 🙂

Kommentera

