Fix idé, fobi eller bara hitte-på…..

Ibland kan jag komma på mig själv med att göra något tokigt, stanna upp och fundera över ; varför gör jag så här…..En fix idé eller en tvångstanke? Eller kanske bara en ”thing”….

Jag ska ge ett exempel på fobi;

När jag var yngre städade jag på hotell alla helger och alla lov. Det var ett äldre hotell med klättrande murgröna längs ytterväggarna. Och vem trivdes där? Spindlarna så klart.

Jag blev vid den tiden totalt hysterisk, panikångest, svårt att andas, paralyserad av skräck….Och ibland när jag gick i korridoren satt dom längs med väggarna…Kunde jag så sparkade jag på dom och lät skiten sitta kvar på den icke-vita-väggen….

Jag hade ett rum som jag skulle städa, jag öppnade dörren och redan där fick jag dåliga vibbar. Rummet var helt mörkt, gardinen var för men fönstret stod öppet. Gästen hade checkat ut dagen innan. Jag fick ju gå in och dra för gardinen.Och där…9 st stora feta jävla hungriga spindlar tittade ner på mig…Vad göra?? Jag tog gästens gamla duschhandduk, över huvudet och siktade mot ytterdörren. Sprang ut i korridoren med handduken kvar över huvudet, gick ner till receptionen och sa upp mig.

Detta mina vänner kallar vi fobi. Och den har jag jobbat liiite med…

Fix idé…tja , jag har nog hur många som helst.

Som när jag ska äta t ex pepparkakor som är staplade i ”pås-rör”, eller knäckebröd, digestivekex etc.

Jag tar ALDRIG översta! Tar alltid nr 2. Den översta är kanske seg….örk.

Och öppnar jag en läsk på t ex lördagen , så dricker jag absolut inte upp sistan på söndagen…Kolsyran har kanske försvunnit och det är också…örk..

I can go on and on and on….

Vad har ni för tokigheter? Fobier? Fix idéer??

 

 

Det här inlägget postades i Fobi och tokigheter..... Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fix idé, fobi eller bara hitte-på…..

  1. AKN skriver:

    Jag e som du m spiders…fy fan! :-S
    pöss

Kommentera

