Lyxfru….Hemmamamma??

Har funderat en del på ordens innebörd…Lyxfru och Hemmamamma.

För att vara lyxhustru, betyder dt då att man går hemma och gör ingenting? Lever på sin mans pengar och har städhjälp, nanny etc? Och hemmamamma, betyder det att man går hemma med barnen då eller?

Jag jobbar inte…Men jag är varken lyxfru eller hemmamamma.

Städning, tvättning, handling, hämta & lämna barn, aktiviter,packa gympapåsar, fylla på spolarvätska till bilen, fixa mellis  m.m. Allt detta gör jag ju så lyxfru är jag inte…Men jag kan kanske inte heller vara hemmamamma då jag inte har några barn hemma…Det som är skönt med att inte behöva jobba är att allt det som jag tidigare fick stressa med efter arbetstid hinner jag numera göra under fm/em då barnen är i skolan. På så sätt får vi mer kvalitetstid tillsammans.

Oavsett vad jag är så trivs jag….Jag fullkomligt äääälskar att gå hemma.

Stiger upp vid 7-tiden varje dag när mannen kör. Sen roddar jag resten av morgonen med båda tjejerna.

Tränar 3 dagar/veckan med PT för att komma igång. Jag har aldrig tränat tidigare i mitt liv och är totalt okunnig vad gäller funktionell träning. Begriper mig inte på maskinerna i styrketräningen.

Hur länge ska jag gå hemma? Tja, så länge som jag har möjligheter till det:-))

Hur definierar ni lyxfru/hemmamamma ??

Och varför säger folk med bister min; ah…du e en sån där…lyxfru. Jaha ja….Är det svenska avundsjukan eller varför är det så negativt? På t ex 50-talet var ju nästan alla kvinnor hemma med sina barn…Vad hette det på den tiden??

Det här inlägget postades i lyxfru`?. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lyxfru….Hemmamamma??

  1. annica skriver:

    Man kan säga att du är en lyxig mama/fru 🙂
    pöss ako

Kommentera

